10 June 2011

de data aceasta, fara diacritice. nimic despre cioran, dar ceva despre per petterson

bits and bobs
e sfarsitul unei dupa-amieze de vineri. e sfarsitul multor lucruri, cu siguranta. intre incertitudini si oameni care se incapataneaza sa iti demonstreze ca nu-i privesti degeaba cu neincredere, aleg (nu la intamplare) un autor despre care abia acum incep sa ma informez: per petterson, scriitor norvegian, nascut in 1952. biblioteca central universitara detine un exemplar (intotdeauna unic) in limba romana. nu ma plang. pot cumpara exemplarul in engleza, la o adica.

timpul a capatat, in ultima vreme, cu totul si cu totul alte valente. am simtit, ca niciodata, greutatea a mii si mii de zile in care nu mi-am dat seama ca exist. e o recuperare constienta, de data aceasta, a fiintei mele careia incerc sa ii ofer, abia acum, ceea ce a meritat dintotdeauna. in acelasi timp insa, vezi cum rasar din umbra mii si mii de lucruri pe care le mai ai de facut. coplesitoare diversitate a lumii. traiesc in continuare in cartea lui murakami, in cartea continua a lui haruki si-mi spun ca trebuie sa iau o pauza de la acea magie a lumii care exista dincolo de realitate si, in acelasi timp, dincolo de fictiune.

exista o lista a tuturor lucrurilor, dar e in inima si e greu de citit. ies singure la iveala intamplarile atunci cand vine vremea lor si de aceea nu ma sperii cand, pentru scurt timp, nu se mai intampla nimic. atata doar ca nu mai vorbesc despre ele, iar oamenii din jurul meu sunt si ei mai putini. viata se umple insa din mii si mii de intamplari si directii, ca si cum lucrurile au un firesc al lor. chiar si asa, incertitudinile raman, iar eu ma tem sa-mi fixez vreun plan bine detaliat in minte. exista doar prezentul si o inima care trebuie sa stie din nou ca detine intregul adevar si intreaga fericire.

No comments:

Post a Comment

With the past, I have nothing to do; nor with the future. I live now. Ralph Waldo Emerson

Don’t pray when it rains if you don’t pray when the sun shines.




îmi ţin fericirea în buzunare, în zeci de buzunare cusute pe dos.

My photo
scriu pentru mine, ca să cresc mare