15 August 2011

omul invizibil

©verde ursuz
mi-am uitat gândurile în timp ce pregăteam cafeaua. fereastra larg deschisă, la fel de întunecoasă, dă spre acelaşi zid umed, cu ferestre mici, în care au fost înghesuite borcane, paste de dinţi, periuţe vechi, conserve goale, pungi mototolite şi pline de praf. o viaţă.

ţi-e teamă că toamna s-ar putea să nu mai vină niciodată. ţi-e teamă de durerea din piept. ţi-e teamă că acesta este tot binele din lume sau că acesta este tot răul. ţi-e teamă că nu ţi se vor mai vindeca niciodată semnele, alergiile, sinuzita. ţi-e teamă că îţi pregăteşti în zadar o cafea bună, otravă. ţi-e teamă că ceaiurile sapă în tine o boală, adâncă. un hău. ţi-e teamă că iubeşti viaţa. te temi că c.s. lewis s-ar putea să aibă dreptate şi că e mai important ca cerul să existe decât ca noi să ajungem la el.

ţi-e teamă că eşti singura din lume care ştie că luarea unei hotărâri e una dintre cele mai uşoare hotărâri din lume. (omul duplicat, jose saramago)

ţi-e teamă că ai realizat prea puţin sau prea mult din ceea ce, de fapt, nu contează. ţi-e teamă să-ţi faci bagajele şi să pleci. ţi-e teamă de cele 144 de pastile pe care le-ai înghiţit în ultimele două luni. ţi-e teamă de oameni, de chipuri, de cuvinte, de sentimente seci, de resentimente. ţi-e teamă şi-apoi zâmbeşti uitându-te la pozele unor oameni care nu mai sunt lângă tine şi-ţi spui că, în definitiv, nu eşti un om rău. nu mai ştii ce înseamnă resentimentele şi uiţi şi ierţi pe toată lumea în afară de tine.

"acolo unde lipseşte curajul, nicio altă virtute nu poate supravieţui decât întâmplător" (c.s. lewis). şi nu-i nevoie să te opreşti ca să ştii că eşti la jumătatea drumului şi că ai avut curaj şi că ţi-ai luat inima în palme şi-ai ţinut-o, zece minute, în bătaia soarelui şi a vântului. ţi-e teamă că drumul ăsta e prea lin şi ţi-e teamă să recunoşti de ce vrei să pleci pentru totdeauna. ţi-e teamă să spui că nu mai ai încredere în nimeni şi că nu mai crezi în cuvintele nimănui decât în ale tale sau în cele care au trecut prin botezul timpului. ţi-e teamă să ştii că ai dreptate şi că vei găsi dincolo liniştea pe care aici ţi-o tulbură cei în care nu mai ai încredere.

bine v-am regăsit.

7 comments:

  1. bine-ai revenit! mi-ai facut o surpriza placuta in seara asta.

    ReplyDelete
  2. ce bine ca ai revenit. mi-era un dor nespus de tine..de scrierile tale..de lecturile tale... de verde..:)

    ReplyDelete
  3. :)mulţumesc mult. şi bine te-am regăsit.

    ReplyDelete
  4. inifinit îmi ești de dragă!
    și mă umpli!

    ReplyDelete

With the past, I have nothing to do; nor with the future. I live now. Ralph Waldo Emerson

Don’t pray when it rains if you don’t pray when the sun shines.




îmi ţin fericirea în buzunare, în zeci de buzunare cusute pe dos.

My photo
scriu pentru mine, ca să cresc mare