25 August 2012

Work. What I do, I preach


Lucrurile se asaza mereu asa cum ar putea sa-ti fie mai bine, dar pentru asta trebuie sa ai ochii larg deschisi, cum recent mi-a spus cineva, si inima sincera cu tine. De necunoscut mi-a fost intotdeauna frica. Mai apoi a inceput sa-mi fie frica tocmai de teama asta. Ca nu faceam suficient, ca nu ajungeam acolo unde ravneam, ca intuiam o directie, dar ca nu o ghiceam. Adevarul e ca ma stapanea teama. Dar stii ce se intampla cand incepi sa spargi bariere? Ti se dezvaluie misterele lumii. In fiecare zi in care inveti ceva nou te aduce mai aproape de tine. Din zi in zi par sa existe din ce in ce mai putine mistere, legate de ce faci tu si legate de cum esti tu. Si pe urma incepi sa intelegi lumea mai bine si sa ii intelegi si pe ceilalti mai bine.

Munca este bratara de aur. Dar straluceste cu adevarat atunci cand o impletesti cu pasiunea. Cand stii ca esti pe drumul cel bun si cand vrei sa ajungi mai departe, cand nu ti se mai face frica pentru ca teama de necunoscut s-a transformat intr-o provocare continua.

Mai inveti, pe parcurs, sa fii mai putin aspru cu tine si sa ai rabdare. Iar acestea sunt lectii esentiale in viata pe care le folosesti zi de zi si care te ajuta sa te feresti de multe suparari. Vei invata sa ai rabdare cu oamenii, vei intelege ca dincolo de un chip exista un suflet si ca ai mereu de ales intre a te implica intr-un conflict sau de a merge mai departe.

Cuprins de un drum numai al tau, fascinat de ceea ce viata iti ofera atunci cand incepi sa o traiesti cu inima plina, vei alege sa mergi mai departe, fara regrete. Ma mai speria si timpul. Timpul care trecea pe langa mine, zi dupa zi. Orele care pareau ca se pierd in cel mai neproductiv mod. Si chiar asa era.

Dar am transformat, din nou, frica asta in actiune. "Sa-mi fie rusine", mi-am spus, "ca nu am mai multa vointa". Asa ca acum o zi are 25 de ore si, cu mai multa organizare, va ajunge sa aiba 26 de ore. Am fost intrebata in gluma cum am reusit asta, dar eu am raspuns cat se poate de serios: "E simplu, am mai adaugat una pentru somn".

Am gasit un echilibru in momentul in care am inteles ca traiesti din plin cand iti doresti sa cresti de la o zi la alta. Cand te autoeduci sa devii mai puternic si cand iti amintesti ca ai de ales in fiecare secunda si ca, in afara de propria persoana, nimic nu te tine pe loc, nimic nu te tine acolo unde esti, nimic nu te face nefericit.

Munca. Un munte de sarcini pe care ti le asezi intr-o lista si pe care incepi sa le tai. Si te bucuri cand le tai pentru ca ai mai indeplinit un obiectiv, ai mai facut un pas. Nu oftezi usurat pentru ca ai mai terminat o pedeapsa istovitoare. Esti liber sa alegi si esti suficient de puternic sa cresti.

Putem fi suficient de slabi incat sa ne doboare cea mai mica adiere sau putem alege sa devenim din ce in ce mai puternici incat, la o furtuna neasteptata, sa-i putem sprijini noi pe ceilalti. Nimic nu vine din exterior daca in interiorul nostru nu schimbam ceva. Trec multe pe langa noi doar pentru ca alegem sa nu le vedem.

Suntem liberi chiar si cand muncim, daca alegem sa traim inzecit.(

No comments:

Post a Comment

With the past, I have nothing to do; nor with the future. I live now. Ralph Waldo Emerson

Don’t pray when it rains if you don’t pray when the sun shines.




îmi ţin fericirea în buzunare, în zeci de buzunare cusute pe dos.

My photo
scriu pentru mine, ca să cresc mare