03 June 2014

apusul unor idoli

filepmotwary.com

Recitesc si zambesc. Idoli. Evident ca e mult spus. Imi incep gresit diminetile. Eronat. Fara tine, dar mai ales fara mine. Beau cafeaua fierbinte, cu cartea pe genunchi, cu picioarele desculte pe parchet. Am visat mult, am visat parca toata noaptea. Nu-mi amintesc nimic, dar raman cu senzatia, si asta pentru tot restul zilei, ca in ce-am visat gasisem raspunsul pentru toate.

Nu se schimba nimic daca tu nu te schimbi. O sa razi, dar asta am retinut dintr-o carte care se numeste Cine mi-a furat cascavalul?. O carte motivationala, o carte care azi inspira companii in vreme ce pe mine ma mai inspira foarte putine lucruri. Poate natura, poate momentele in care sunt afara la aer, poate clipele in care raman doar eu cu mine si nu ma mai tem de intrebari. Chopin, cu siguranta. Iesirile de una singura la film. Nu-mi place sa mai impart cu nimeni momentele de dupa. Clipele pe care nu ti le fura nimeni cu intrebari, pareri, opinii, dezamagiri.

Nu m-au dezamagit idolii, asta fiindca nu ii aveam. Ci unii oameni pe care ii admiram. Portelan neciobit aproape ca nu mai exista, insa portelanul ieftin pare sa se infiltreze destul de bine printre argintaria veritabila si vechile bijuterii ale unor bunici care nu mai sunt.

De unde sa captezi eleganta, eleganta reala, pura, intr-o mediu fabricat in China? Cum sa te prefaci ca in aer miroase a soc si ca esti intruchiparea elegantei cand matasea naturala e luxul cel mai de lux?

Nu stiu la ce sa mai revin. La asternuturi albe, la crengute de levantica pe perna? La asternuturi negre, la o sticla de vin rosu langa pat? La obiceiuri vechi si rele? La obiceiuri bune, testate si prelungite pana azi? Sa raman aici?

Imi incep diminetile eronat, gresit. Dar cu toate acestea imi plac, stiu ca e doar o perioada de tranzitie. Nu e nimic gresit la ele, oricat de gresite ar parea.

No comments:

Post a Comment

With the past, I have nothing to do; nor with the future. I live now. Ralph Waldo Emerson

Don’t pray when it rains if you don’t pray when the sun shines.




îmi ţin fericirea în buzunare, în zeci de buzunare cusute pe dos.

My photo
scriu pentru mine, ca să cresc mare